reklama

Pre kontrolu si svoje články čítajte nahlas

Každému jednému záleží na tom, aby naše texty iní s ľahkosťou čítali a mali z nich úžitok. Existuje jedna taká pomerne jednoduchá pomôcka, či je náš text v poriadku. Prečítať si text, ktorý sme práve stvorili, nahlas. Proste vyžeňte z izby všetkých rodinných príslušníkov, vrátane domácich zvierat, a prečítajte si svoj textík nahlas. Budete prekvapení, aký sa vám zrazu vyjaví. A opravujte samozrejme. Od mala sme navyknutí načúvať štylizovanému textu z televízie, alebo rádia, z kníh, novín, ale aj z filmov. Máme to všetci v sebe napočúvané. Ono sa to teraz vynorí. Keď si nahlas čítame, prebudíme maticu, ktorú máme už dávno v sebe prítomnú. I úplný začiatočník potom počuje, kde to v texte škrípe a kde, naopak, spieva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ďalšie ... oné ...lekcie
Smrťou blogu je príliš dlhý text
O pocitoch pri písaní
Čo je základom úspešného spisovateľa
Písanie je keď sa spolu dotýkame, no však viete, hovorím o sexe
Pre kontrolu si svoje články čítajte nahlas
Ženská braková literatúra
Ako nezabiť lásku
V texte neklameme, ale vymýšľať si môžeme
Vždy píšme o veciach ktoré dozreli
Mám blok
Ďalšia lekcia o tvorivom písaní, na tvrdo
Nech si ujček redaktor trhne nohou

Jedna moja dobrá kamarátka si túto radu vzala k srdcu a na takéto svoje predčítanie ma pozvala k sebe. Námietky, že moja prítomnosť je zbytočná, vôbec nezabrali. Nevyhnala ani psíka Nema. Postavil som sa jej za chrbát a započúval som sa do veršov. Boli to milostné verše. Nemá tvár Nemo, mi vzápätí po tom, čo Evka, po prvý krát vyslovila slovo, láska, vyskočil na nohu. Začal sa mi na nej ondŕgať. Evka čítala. Bola silno pohrúžená do svojej básnickej tvorby. Zdalo sa, že psík Nemo tiež. Snažil som sa striasť ho zo svojej nohy. Pozrel som sa dolu. Ondŕgal sa a oddane mi hľadel do očí. Bolo potrebné konať, čas pracoval proti mne. Nedarilo sa mi ho zastaviť. Evka dávala dôraz na koncové slovká rýmov. /Láska - maska/, /Hurá - kura/ a /Várka - párka/ Upozornil som ju, na to, že správne je párok. "Máš pravdu." /Párok - nemám nárok/ víťazoslávne zajasala. Eva pokračovala. Nemo sa ma nechcel, ani za boha, pustiť. Riadne som mykol s nohou. Psík letel na druhú stranu miestnosti. Jeho kostičky silno zachrapšťali o parketovú podlahu. Roztiahol sa na zemi. Evka si nič nevšimla, bola zahľadená do vlastných veršíkov. Zdá sa, že všetko speje k svojmu koncu. Evka dočítala posledné slová milostnej piesne. /Slnko tancuje po mojich prsiach - len pre neho tam visia/ Nemo sa s námahou postavil na štyri.

Eva mi večer telefonovala. Pýtala sa, čo vravím na jej verše. Myseľ mi odletela ku psíkovi Nemovi. Moja kamoška sa rozkričala. "Čo si nepochopil, že som tie verše čítala len a len tebe?" Aj zavzlykala. "A Nemovi", doložil som. "Nech ti nešibe, veď je vykastrovaný", kričala Eva. "No ak toto znamená vykastrovaný, nechcem vedieť, čo by so mnou porobil, keby nebol", zakončil som.

No, priatelia milí, podstata tohto článku je ale v niečom úplne inom. Že? Je v tom, že predbežná, ľahká kontrola našich textov je takpovediac, po ruke. Naozaj budete prekvapení, aká účinná môže byť.




Michal Herman

Michal Herman

Bloger 
  • Počet článkov:  142
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Normálny mladý chalan, ničím zvlášť výnimočný. Všetko podstatné sa dozviete z článkov. Zoznam autorových rubrík:  Súkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu